Bakanlık yol gösterdi...

Kredi kartı aidatı nasıl geri alınır

Kredi kartı aidatı nasıl geri alınır
HABERLER EKONOMİ
16 Şubat 2013, Cumartesi  12:54

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, bankalar tarafından yapılan kesintilerin Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) sistemine başvurulması halinde koşulsuz olarak iade edileceği şeklindeki haberlerin yanlış ve asılsız olduğunu bildirdi. Bakanlık kesintilerin nasıl geri alınacağı ile ilgili olarak bir yol haritası da önerdi.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı son günlerde bazı internet sitelerinde ve gazetelerde çıkan haberlere ilişkin yazılı açıklama yaptı. Bakanlık, bankaların vatandaşlardan aldıkları kredi kartı aidatı, kredi dosya masrafı vb. ücretlerin telefon veya internet yoluyla Başbakanlık BİMER sistemine şikayet kaydı yapılması halinde hiçbir işleme gerek kalmaksızın kesilen bu ücretlerin ödenebileceği şeklinde birtakım yanlış yönlendirmelerin yapıldığının görüldüğüne dikkat çekti.

Gerek bankalarla ilgili uyuşmazlıklarda gerekse tüketicinin taraf olduğu sözleşmelerle ilgili diğer uyuşmazlıkların çözümünde yetkili ve görevli mercilerin tüketici sorunları hakem heyetleri ve tüketici mahkemelerinin olduğunu vurgulayan Bakanlık, bu sebeple tüketici, satıcı ve sağlayıcı arasında yaşanacak uyuşmazlıklarda bu mercilere başvurulması ve bu merciler tarafından yapılan inceleme sonrası verilen karar doğrultusunda hareket edilmesi gerektiğinin altını çizdi. Bankalar tarafından yapılan kesintilerin BİMER'e sistemine başvurulması halinde koşulsuz olarak iade edileceği şeklinde" basında yer alan haberlerin yanlış ve asılsız olduğunu bildiren Bakanlık, vatandaşların bankalar tarafından yapılan bu kesintiler ile ilgili haksız bir uygulamaya maruz kaldığını iddia etmesi durumunda 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un ilgili hükümlerine dayanarak yapacağı başvurularda izleyeceği yolu hatırlattı. Öncelikle kredi kartını düzenleyen veya kredi veren bankaya başvuruda bulunularak yapılan kesintilerin iade edilmesinin talep edilmesi gerektiğini vurgulayan Bakanlık, başvuru yapılan banka tarafından bu talebe olumsuz cevap verilmesi veya hiç cevap verilmemesi halinde ikamet edilen yerdeki veya söz konusu hizmeti sağlayan bankanın bulunduğu yerdeki, illerde Ticaret İl Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlıklar bünyesinde faaliyet gösteren tüketici sorunları hakem heyetlerine mevcut belgeler ile birlikte başvuruda bulunulması gerektiğini dile getirdi.

 

-TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETLERİNE BAŞVURU-

 

2013 yılı için değeri bin 191 TL 52 kuruşa kadar olan uyuşmazlıklar için tüketici sorunları hakem heyetlerine başvuru yapılmasının zorunlu olduğunu belirten Bakanlık, şunları kaydetti:

"Bu değere kadar olan uyuşmazlıklarda verilecek kararlar bağlayıcı olup, İcra İflas Kanunu'nun ilamların yerine getirilmesine dair hükümlerine göre yerine getirilir. Bu değer ve üzerindeki uyuşmazlıklara ilişkin verilen kararlar ise delil niteliği taşımaktadır. Yerine getirilmemesi halinde tüketici mahkemelerine veya bu sıfatla görev yapan asliye hukuk mahkemelerine başvuruda bulunulması gerekmektedir. Tüketici sorunları hakem heyetleri kendilerine yapılan başvuruları her sözleşme için ayrı ayrı inceleyerek mevcut duruma göre bir karar verecektir. Hakem heyetlerinin verdiği bu kararlara karşı taraflar kararın tebliğinden itibaren 15 günlük süre içerisinde tüketici mahkemelerine itiraz edebilmektedirler. Hakem heyetlerince; kesilen bu bedellerin iade edilmesi yönünde bağlayıcı karar alması durumunda söz konusu kararın tebliğinden itibaren yerine getirilmemesi halinde yine Adliyelerde bulunan icra müdürlüklerine başvuruda bulunularak bu kararın yerine getirilmesinin talep edilmesi gerekecektir."

YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya haberlerin tüm hakları Feza Gazetecilik’e aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbiri özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu haber veya yazılar sadece Zaman Gazetesi tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak alıntılanabilir.
Bu haberler de ilginizi çekebilir