Türkiye'ye getireceğimiz Alman hazır giyim markası 'kiralar çok yüksek' diyor

SARAR GRUBU'NUN AVRUPA OPERASYONLARINI YÜRÜTEN EMRE SARAR, 18-45 YAŞ ARASINDAKİ İNSANLARA HİTAP EDECEK YENİ BİR MARKAYI TÜRKİYE'YE GETİRİYOR.
HABERLER EKONOMİ
12 Ağustos 2008, Salı

Hazır giyimin önde gelen markalarından Sarar, yeni bir işbirliğine hazırlanıyor. Almanya'nın ünlü bir hazır giyim markasını Türkiye'ye getirmek için anlaştı.

Ancak Alman firma, alışveriş merkezlerindeki kiraların yüksekliğinden şikâyetçi. Sarar Grubu'nun Avrupa operasyonlarını yürüten Emre Sarar, gizlilik anlaşması gereği ismini vermediği firmanın alışveriş merkezlerindeki metrekare kira fiyatlarına inanamadığını söyledi. Markanın Avrupa ve Rusya operasyonları hakkında bilgi veren Sarar, 18-45 yaş arasındaki insanlara hitap edecek yeni bir markayı Türkiye'ye getireceklerini söyledi. Yeni markanın ilk mağazası ağustos ayında açılacak. İşbirliği için yapılan görüşmelerde Alman firma, alışveriş merkezlerindeki (AVM) metrekare fiyatlarının yüksekliğinden şikâyet etti. Emre Sarar, AVM kiralarının Avrupa'ya göre yüzde 30-40 oranında daha pahalı olduğunu belirterek, "Alışveriş merkezlerinde verilen fiyatlara inanamıyorlar. Ancak mağaza açma maliyetleri Türkiye'de daha ucuz. Türkiye'de 200 metrekare bir mağaza için bütün masrafları ile birlikte metrekaresi 600 dolara mal oluyor." dedi. Diğer Avrupalı markaların da Türkiye'ye ilgi duyduğunu kaydeden Sarar, "Türkiye, Avrupa'da en genç nüfusa sahip ülke. İleriye dönük Avrupa'nın dünya markalarının konsantre oldukları bir pazar." diye konuştu. Sarar Grubu, iç pazarın dışında büyümek için Avrupa ve Rusya'yı seçti. Grup, çoğunluğu Almanya'da olmak üzere 16 mağaza açtı ve 18 milyon Euro ciroya ulaştı. Rusya'daki mağaza sayısını 15'ten 50'ye çıkarmayı planlarken Avrupa'da her yıl 5 mağaza açmayı hedefliyor. Avrupa'da sadece erkek giyim ürünleri satan marka, kadın giyim ve ev tekstilinde Türkiye'de markalaşma sürecini tamamladıktan sonra yurtdışına açılacak. Şirket bu yıldan itibaren çeşitli yayın kuruluşlarında reklamlara başlayacak. Pazarı büyütme konusunda bir başka adımı ise dünyaca ünlü markaların yer aldığı Hirmer mağazalarına ürünler vererek attı. Geçen yıl yüzde 14'lük bir büyüme yakalayan şirket, bu yıl için yüzde 10'luk bir hedef koydu. Amerika'daki mağaza sayısını 7'ye çıkaran Sarar'ın, Çin'de ise araştırma çalışmaları yapan bir merkezi var. Çin'de mağaza planı var ama yakın zamanda gerçekleşmeyecek.

Avrupa'da hazır giyim sektörünün geçen sene daraldığını söyleyen Emre Sarar, bir dönem Uzakdoğu'ya giden markaların Türkiye'ye döneceği görüşünde. Çünkü Çin'de büyük miktarlarda ve düşük kalitede yapılan ürünler zamanında piyasaya sürülemediği için şirketler zarar etti. Türkiye ise hızlı ve modaya uygun üretiminin yanı sıra lojistik bakımından büyük avantajlara sahip. Diğer taraftan çocuk işçi çalıştırmama gibi insan haklarına uygun üretim de önemli bir artı değer oluşturuyor.

YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya haberlerin tüm hakları Feza Gazetecilik’e aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbiri özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu haber veya yazılar sadece Zaman Gazetesi tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak alıntılanabilir.