Ülker, BİM'deki yüzde 10 hissesini sattı

Ülker, BİM'deki yüzde 10 hissesini sattı
HABERLER EKONOMİ
23 Nisan 2011, Cumartesi

Ülker Bisküvi, BİM marketler zincirindeki yüzde 10,05 hissesini piyasa ve grup şirketlerine satma kararı aldı. Ülker Bisküvi, BİM Birleşik Mağazalar'daki yüzde 10,05 hissesini hisse başına 50,75 liradan olmak üzere, toplam 774,46 milyon liraya nakden ve peşin olarak satma kararı aldı.

Şirketten dün akşam KAP'a yapılan açıklamada, satışın piyasa ve grup şirketlerine yapıldığı ve satıştan elde edilen kârın ileriye dönük yatırımlar için kullanılacağı ifade edildi. Ülker Bisküvi'nin BİM Birleşik Mağazalar'daki yüzde 10,05 hissesini toplam 774,46 milyon liraya satma ve elde edilecek kârın ileriye dönük yatırımlar için kullanma kararının ardından, analistler, Ülker'in bu satıştan elde edeceği nakdi şirketin ana faaliyet alanı olan gıdada global bir marka da dahil olmak üzere, yeni satın almalar için kullanmasını beklediklerini söylüyorlar. Yüzde 5 hissenin Yıldız Holding'e, kalan yüzde 5 hissenin de 5 yabancı yatırımcıya yapıldığı belirtilirken, bu doğrultuda Ülker Grubu'nun kasasına dışarıdan giren tutar yaklaşık 387 milyon lira oluyor. Ülker Bisküvi'nin faaliyet raporunda yer alan bilgiye göre, Yıldız Holding'in Ülker Bisküvi'de yüzde 39,84 hissesi bulunuyor. Şirketten yapılan açıklamada, satışın piyasa ve grup şirketlerine yapıldığı ve satıştan elde edilen kârın ileriye dönük yatırımlar için kullanılacağı ifade edildi. Açıklamada, satışın ardından oluşan kâr ise 613,65 milyon lira olarak belirtildi.

Piyasa uzmanları, satıştan elde edilen kârla Ülker Bisküvi'nin bilançosuna çok güçlü nakit girişi olduğunu, beklentilerin şirketin ana faaliyet alanıyla ilgili satın alma yapması yönünde olduğunu belirtiyor. Yıldız Holding, 2007 yılında Belçikalı çikolata markası Godiva'yı 850 milyon dolara satın almış, 2009'da da Avrupalı sakız firması Gumlink ile yüzde 50-50 ortaklıkla Continental Confectionery Company'yi kurmuştu. Yıldız Holding, Avrupa'nın önde gelen çay üreticilerinden Laurens Spethmann Holding'in (LSH) ardından, Avrupalı meyve suyu üreticisi Eckes-Granini Group (EGG) ile de ortaklığa gitmişti. Yıllardır mağaza sayısında lider olan BİM de 2010 cirosunu yüzde 24 oranında artırarak 6,57 milyar TL düzeyine çıkarmıştı. BİM'in net kârı ise bir önceki yıla göre yüzde 15 artarak 245,6 milyon TL olarak gerçekleşti. Mağazalar zinciri, bu sonuçlarla cirosu ile de birinci olarak liderliğini pekiştirdi. EKONOMİ SERVİSİ

YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya haberlerin tüm hakları Feza Gazetecilik’e aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbiri özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu haber veya yazılar sadece Zaman Gazetesi tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak alıntılanabilir.
Bu haberler de ilginizi çekebilir