Kusura bakmayın, hepsi yalan!

ÖZEL HABER
HABERLER GÜNDEM
27 Ocak 2014, Pazartesi

17 Aralık’ta gerçekleşen yolsuzluk ve rüşvet operasyonunun ardından bir kısım medyada yer alan yalan, iftira ve çarpıtma haberlerini alt alta sıraladık. Ortaya bu manzara çıktı.

28 Şubat postmodern darbe sürecinde medyadaki dindarlara yönelik karalama kampanyaları, şu günlerde daha yoğun bir biçimde Hizmet’e  aleyhinde yapılıyor. 17 Aralık’taki ‘büyük yolsuzluk ve rüşvet operasyonu’ sonrası bir kısım medyadaki yalan, iftira ve çarpıtmalar, alt alta sıralanınca korkunç bir tablo ortaya çıkıyor. Nezaket sınırlarını aşan ifadeler hiç olmadığı kadar gazete sütunlarında kendine yer buluyor. Üstelik hakaretleri de aşan bazı ‘küfürbaz yayınlar’ı yine o gazetelerin geçmiş manşetleri yalanlıyor. Bilgileri doğrulamak için kendi arşivlerine bile bakmayan bu gazeteler yayınlarına yönelik tekzipleri de görmezden geliyor. Geçmişte yalan olduğu hukuken ispatlanmış iftiraları bile tekrar yayınlamakta hiçbir sakınca görmüyorlar. İftira ve çarpıtmanın organize bir şekilde artması ‘Özel bir merkezden yalan haberler mi üretilip servis ediliyor?’ sorusunu akıllara getiriyor. Medyadaki yalan haberler bir kitap olacak hacime ulaştı. Onlardan bir seçki sunmaya çalıştık.

YALAN 1: Bank Asya 2 milyar dolarlık vurgun yaptı!

GERÇEK: Merkez Bankası açıkladı: Döviz alımı yok.

Yolsuzluk soruşturması sonrası bazı gazeteler Bank Asya’nın operasyondan haberdar olduğunu ve piyasadaki dövizleri toplayarak 2 milyar dolarlık vurgun yaptığını iddia etti. İçişleri Bakanı Efkan Ala da TRT’de katıldığı canlı yayında isim vermeden ‘Operasyon öncesi piyasadan dolarları kim topladı biliyoruz. Elimizde belgeler var.’ dedi. Ancak Merkez Bankası, böyle bir döviz alımının asla gerçekleşmediğini açıkladı. Bank Asya da bu iddiayı kesin bir dille yalanlayarak son aylardaki döviz alımlarını gün gün paylaştı.

YALAN 2: Yolsuzluk operasyonunun hedefi HALKBANK!

GERÇEK: HALKBANK’a hiçbir operasyon olmadı!

İktidara yakın gazeteler, yolsuzluk ve rüşvet soruşturmasını Halkbank’a yönelik bir operasyon olarak lanse etti. Hatta bankaya yapılan operasyonla ülke sırlarının İsrail’le paylaşıldığını bile yazdılar. Ancak Halkbank, yaptığı açıklamada bunu kesin bir dille yalanlayarak bankalarının tüzel kişiliğine yönelik herhangi bir soruşturma ya da inceleme olmadığını belirtti. Bankanın açıklamasını yayınlayan gazete aynı haberin altında “Halkbank’a operasyon” iddiasını yineledi.

YALAN 3: Kayıp cihazlar emniyetin çatısında bulundu!

GERÇEK: Çatıdaki cihazlar hurda çıktı.

Önce emniyetin dinleme cihazlarının farklı illerde yasa dışı dinleme yaptığını yazdılar. Sonra cihazlar için ‘Emniyetin çatısında bulundu.’ dediler. Çatıda bulunan cihazların hurda olduğu müfettiş raporuyla ortaya çıktı.

YALAN 4: Yolsuzluk operasyonu küresel tezgâh!

GERÇEK: Yolsuzluk ve rüşvet iddialarını ilk onlar yayınladı.

Yeni Şafak Gazetesi, ‘Peki bu ne?’ diye manşetten verdiği haberde yolsuzluk operasyonunu ‘cemaat’in yaptığına dair gerçek dışı deliller ileri sürdü. Halbuki yolsuzluk ve rüşvet soruşturmasındaki Ali Ağaoğlu ve Reza Sarraf’la ilgili iddialar, medyada ilk kez Yeni Şafak ve Akşam’da yer almıştı.

YALAN 5: Gülen, altın madeni olan ülkelerde okul açıyor!

GERÇEK: Dünyanın her yerinde okul var.

Takvim Gazetesi, manşetinden Fethullah Gülen’in sadece altın madeni olan ülkelerde okul açtığını ileri sürdü. Türk okullarının açıldığı 60 ülkede altın madeni olduğunu yazdı. Türk okullarının bulunduğu geri kalan 100 ülkeyi nedense ‘unuttu’.

YALAN 6: Hiç kimseye bilgi verilmedi!

GERÇEK: Maliye, MASAK ve UYAP’a bildirildi, MİT 8 ay önce uyardı.

Operasyonla ilgili bir yıldan fazla hazırlık yapılmasına rağmen hiçbir devlet kurumunun soruşturmadan haberdar olmadığı iddia edildi. Ancak soruşturmayı yürüten polisin iddiaları Mali Suçları Araştırma Kurulu’na (MASAK) bildirdiği ve operasyondan 2,5 ay önce MASAK’ın bir rapor hazırladığı ortaya çıktı. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek de, MASAK’a altın mevduat hesabı kapsamında 38 adet şüpheli işlem bildiriminde bulunulduğunu belirtti. Ayrıca 17 Aralık rüşvet ve yolsuzluk operasyonundan 8 ay önce MİT’in de Reza Sarraf’ın bakanlarla ilişkisi kapsamında uyarıda bulunduğu belgelendi. Soruşturma 14 ay önce şu numaralarla UYAP’a da girilmişti: 2012’ye 50690, 2012’ye 125043 ve 2012’ye 120653.

YALAN 7: Cemaat ile AB’nin gizli toplantısı.

GERÇEK: Gizli denilen toplantıya bakanlar Egemen Bağış ve Fatma Şahin de katıldı.

Hizmet Hareketi aleyhinde birçok habere imza atan Yeni Akit, Gazeteciler ve Yazarlar Vakfı’nın AB büyükelçileriyle ‘çok gizli’ bir toplantı yaptığını iddia etti. Ancak toplantıda bakanlar Egemen Bağış ve Fatma Şahin de vardı. GYV Başkanı Mustafa Yeşil, yaptığı açıklamada programa AB Dönem Başkanı’nın davetlisi olarak katıldığını belirterek haberi yalanladı.

YALAN 8: Belgeler Zaman’a sızdırıldı!

GERÇEK: İddia ettikleri belge Zaman’da hiç yayınlanmadı.

Yeni Akit “Operasyonun ikinci ayağında Savcı Muammer Akkaş dosyayı önce emniyete daha sonra Zaman’a sızdırdı.” diye haber yaptı. Haberde “Akit şok bilgilere ulaştı” denilmesine rağmen bilgilerin doğruluğunu teyit eden herhangi bir bilgi ve belge gösterilemedi. Üstelik bu operasyonla ilgili iddia ettiği gibi Zaman’da herhangi bir haber de yer almadı.

YALAN 9: Veliler dershaneden çocuklarını alıyor!

GERÇEK: Fotoğraf, FEM’de sınav izdihamından.

Yeni Akit, pes dedirtecek bir yalana daha imza atarak sürmanşetinden velilerin Hizmet Hareketi’ne yakınlığıyla bilinen okul ve dershanelerden çocuklarını aldıklarını iddia etti. Ancak delil olarak sunduğu fotoğraftaki kalabalığın Fem Dershaneleri’nin Seviye Tespit Sınavı’na akın eden öğrenciler ve aileleri olduğu ortaya çıktı.

YALAN 10: Cemaatler Gülen’e tepkili!

GERÇEK: Cemaatler haberi yalanladı.

Yeni Akit, bu kez de ‘Dinî cemaatler Gülen’e tepkili’ başlığıyla farklı kanaat önderlerinin görüşlerine yer veren uydurma bir haber yaptı. Ancak bu haberinin de yanlış olduğu ilgili kişiler tarafından anında yalanlandı. Gazete tepkiler üzerine ertesi gün “düzeltme ve özür” metni yayınlamak zorunda kaldı.

YALAN 11: Cemaat profesörlüğünü engelledi, işsiz kaldı!

GERÇEK: İşsiz kalmadı, Peygamber’e hakaretten soruşturma geçirdi.

 Prof. Dr. Mehmet Azimli’nin ‘İlim Yayma Cemiyeti’nin kurucusu olduğu için cemaat tarafından engellendiği ve işsiz kaldığı iddia edildi. Ancak Azimli’nin tek bir gün bile işsiz kalmadan başka bir üniversitede göreve başladığı ortaya çıktı. ‘Efendimiz’e hakaret ettiği iddiasıyla’ soruşturma geçirdiği ve Profesorlüğü’nün 3 yıl ertelendiği belirlendi. İlim Yayma Cemiyeti Diyarbakır Şube Başkanı Mustafa Sarıbıyık da haberdeki iddiaları yalanlayarak “Prof. Dr. Mehmet Azimli kurucumuz değildir. Ayrıca bu sebeple üniversitede gadre uğradığı doğru değildir. Biz konuyla ilgili Yeni Şafak Gazetesi’ne tekzip gönderdik.” dedi.

YALAN 12: TIR haberi yapan muhabir cemaatçi!

GERÇEK: Haber bütün sitelerde vardı.

Yeni Akit, Hatay’da savcılık kararı ile durdurulan TIR haberini yapan Radikal Gazetesi Muhabiri Fatih Yağmur’un cemaat mensubu olduğunu iddia etti. Haberi sadece Today’s Zaman ve Radikal yapmış gibi verdi. Hâlbuki haber aynı gün birçok internet sitesinde yer almıştı.

YALAN 13: Sarıgül ‘abi’lerin evinde!

GERÇEK: O derneğin cemaatle hiçbir bağlantısı yok.

Yeni Akit, Hizmet Hareketi’nin CHP ile ittifak yaptığını öne sürdü. CHP İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mustafa Sarıgül’ün hizmet evlerini ziyaret ettiğine dair bir fotoğraf yalınladı. Ancak ‘Cemaat Evi’ olarak gösterilen adresin ‘Şişli Gençlik Merkezi Derneği’ olduğu ortaya çıktı. Dernek yaptığı açıklamada Fethullah Gülen ve Hizmet hareketiyle hiçbir bağlantılarının olmadığını duyurdu.

YALAN 14: Cemaat kaset yayınlıyor!

GERÇEK: Kasetleri AK Parti’li ‘troller’ yaydı.

17 Aralık operasyonunun ardından Hizmet Hareketi’ne türlü iddialarda bulunan Yeni Akit “Cemaat, Almanya kökenli ‘sapkın eğilimli’ bir vakıf ile çalıştay düzenledi’ dedi. Ancak bahsettiği vakfın Camiayla hiçbir ilgisi yoktu. Bununla da yetinmeyen gazete, sosyal medyada AK Parti’li olduğunu iddia eden troller tarafından yayıldığı tespit edilen bel altı montajlarla ilgili de ‘cemaatin internet sitelerinde yayınlandı’ dedi.

YALAN 15: Öz bir yılda 22 ülke gezdi!

GERÇEK: Sistem tüm Öz’leri gösteriyor.

Başbakan’a atıfla Zekeriya Öz’ün 22 ülke gezdiği yazıldı. Ancak THY’nin uçuş kayıtlarında sistemin THY ile uçan tüm ‘Zekeriya Öz’leri gösterdiği ortaya çıktı. Gazetelerin iddia ettiği tarihte Öz, adliyede bayramlaşma törenindeydi. Hatta gazeteler Zekeriya Öz’ün adliyedeki bayramlaşma töreni tarihinde Ağaoğlu’nun parasıyla Dubai’ye safariye çıktığını bile yazdılar. Belgelerin düzmece olduğu tarihlerin ve bilgilerin tutmadığı ortaya çıktı.

YALAN 16: KOZA’nın maden işletme ruhsatı yok!

GERÇEK: Ruhsat var, kapatma mahkemeden döndü.

Koza grubun’a ait Çukuralan Altın Madeni’nin çevre izin ve lisans belgesi olmadığı gerekçesiyle kapatıldığı yazıldı. Koza grubu, yaptığı açıklamada bu iddiayı yalanlayarak bütün belgelerinin tam olduğunu belirtti. İl Özel İdaresi’nce alınan kapatma kararının da yürütmesi İzmir 4. İdare Mahkemesi tarafından oybirliğiyle durduruldu.

YALAN 17: Akın İpek, Gülen için malikâne yaptırdı!

GERÇEK: O ev 40 yıldır İpek ailesinin.

Sabah ve Takvim gazeteleri, manşetten verdikleri haberde Akın İpek’in Ankara’da Fethullah Gülen için özel bir malikâne yaptırdığını yazdı. Akın İpek ise yaptığı açıklamada bunu yalanlayarak sözkonusu arazinin 40 yıldır İpek ailesinin yaşadığı yer olduğunu belirtti.

YALAN 18: Cemaatin emniyet imamı!

GERÇEK: Yalan, tazminata mahkum oldu.

Takvim ve Sabah gazetelerinin ‘Cemaatin emniyet imamı’ diye verdikleri şahsın daha önce Hanefi Avcı’nın kitabında da adı geçmişti. Bu şahıs dava açmış ve bu iddiayı ortaya atanlar tazminata mahkum edilmişti. Yalan olduğu mahkemece tespit edilen bilgiler arşivlerden çıkarılarak yeniden servis edildi.

YALAN 19: Operasyonun hedefinde imam hatipler var!

GERÇEK: O okulun parası Kalkınma Bakanlığı’ndan.

Halk Bankası Genel Müdürü Süleyman Aslan’ın evinde ayakkabı kutuları içerisinde bulunan 4,5 milyon doların ‘Balkan Üniversitesi’ne yardım için olduğu yazıldı. Üniversite yalanladı. Bu defa Çorum Osmancık İHL’sinin yapılacağı iddia edildi. Fakat okul binası için Kalkınma Bakanlığı tarafından bütçe ayrıldığı ve İl Özel İdaresi tarafından 2013-189059 kamu ihale kurumu kayıt numarası ile ihaleye açıldığı ortaya çıktı.

YALAN 20: Operasyon ekonomiyi çökertti!

GERÇEK: Bizzat Başbakan yalanladı.

Operasyonların hedefinin ekonomi olduğu ve soruşturmadan dolayı ekonominin çöktüğü yazıldı. Ancak Merkez Bankası Başkanı iddiaların kara propagandadan ibaret olduğunu söyledi. Başbakan Erdoğan da Brüksel seyahati öncesi yaptığı açıklamada faiz ve dövizdeki artışların 17 Aralık operasyonuyla ilgisinin bulunmadığını belirtti. Yeni Şafak ve Star Gazeteleri de 16 Aralık’ta faiz ve dövizlerin çok fazla yükseldiğini yazmışlardı.

YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya haberlerin tüm hakları Feza Gazetecilik’e aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbiri özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu haber veya yazılar sadece Zaman Gazetesi tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak alıntılanabilir.
Bu haberler de ilginizi çekebilir
Sonraki Haber