100 milyon liralık yatırım yapılan Edremit Havaalanı uçak bekliyor

HABERLER ŞEHİR
4 Temmuz 2010, Pazar

Balıkesir'in Edremit ilçesinde, 100 milyon liralık yatırımla uluslararası uçuşlara uygun hale getirilen Edremit Körfez Havaalanı, 19 Haziran tarihinde hizmete açılmasına rağmen yolcu ağırlayamıyor. Seferlerin başlayabilmesi için gereken yer işletme hizmetinin olmaması havaalanına kilit vurulmasına sebep oldu.

Türk Hava Yolları'nın (THY) alt markası Anadolujet, yaşanan sıkıntılar nedeniyle 2 Temmuz'da sefer başlatmayı planladığı Edremit operasyonunu askıya aldı. Edremit ilçesinde yaptırılan Körfez Havaalanı, uluslararası uçuşlara uygun hale getirilerek Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek ile Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından 19 Haziran'da hizmete açıldı. Mevcut pisti 3 bin 45 metreye, pist genişliği 45 metreye çıkarılan ve yolcu-idari hizmetler için bina inşa edilen havaalanı, uçaklara apronda yer işletme hizmeti sunacak şirketin faaliyet göstermemesi nedeniyle havayolu şirketlerine hasret kaldı. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Edremit Körfez Havaalanı'nın 1997'de ilk kez hizmete açıldığında çok sınırlı kapasiteye sahip olduğunu ifade ederek, havaalanının 2 bin metre pisti, 30 metre genişliğinde apronu ile yeteri kadar hizmet veremediğini, olumsuz hava şartlarında da sefer yapılamadığını söyledi. Yenilenmesine karar verilen havaalanı temelinin 2009'da atıldığına ve bir yıldan kısa bir sürede tamamlanarak hizmete açıldığına dikkat çeken Yıldırım, bin metrekarelik terminal binasının kısa zamanda yetersiz duruma düşeceğinden genişletilmesinin programa alınması için talimat verdiğini kaydetti.

Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek, havaalanının 1993'ten bu yana gündemde bulunduğunu belirterek, "Bu havaalanı bölgenin atardamarı olacaktır. Ekonomik, ticari hayatına, turizmine, kültürel ve sosyal hayatına taze kan pompalayacak, yayacak ve bölgenin çok kısa sürede gelişmesine çok büyük katkı sağlayacaktır." dedi.

Yapılan yatırımlara ve devlet büyüklerinin talimatlarına rağmen uçak iniş-kalkışı gerçekleşmeyen havaalanındaki çözülemeyen yer hizmeti sıkıntısı, yer işletme hizmeti sunacak şirketlerin faaliyet göstermek istememesinden kaynaklanıyor. A Tipi Yer İşletme Ruhsatı bulunan kuruluşlar, Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nin (DHMİ), "En az 3 yıllık araç-gereçle hizmet verilebilir." şartı sebebiyle en az 2-3 milyon TL yatırım yapılması gereken Edremit'e hizmet vermeye yanaşmıyor. DHMİ'nin öne sürdüğü şartları yumuşatmaması da, kâr marjını düşünen yer işletme şirketlerinin havaalanında hizmet sunma konusunda geri adım atmasına neden oluyor. Yer hizmetleri şirketleri, ilk etapta çok sınırlı sayıda uçuşun yapılacağı havaalanında büyük oranda zarar göreceği endişesi taşıyor.

Borajet, uçmayı planlıyor

'Dolmuş Uçak Projesi' ile iç hatlarda uçuş başlatan Borajet ise Edremit'e uçmak için yeni bir hamle yaptı. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne (SHGM) B Tipi Yer İşletme Ruhsatı için müracaat eden şirket, işletme ruhsatı aldıktan sonra ay sonunda Edremit'e uçmayı planlıyor.

Borajet Genel Müdürü Kadir Peker, Balıkesir Edremit Havaalanı'nda yer işletme hizmeti yapmak üzere SHGM'den ön izin aldıklarını ve ruhsat almak üzere müracaatta bulunduklarını söyledi. Balıkesir Edremit için SHGM'den B Tipi Yer İşletme Ruhsatı almaları halinde 100 bin liralık yatırımla yer hizmetlerini kendilerinin yapacağına ve vakit geçirmeden uçuşlara başlayacaklarına dikkat çeken Peker, "Seferlerin ay sonunda başlayacağını ümit ediyoruz. Aldığımız ruhsatlarla, bu havaalanlarına uçmak isteyen diğer havayolu şirketlerine de yer hizmeti sunacağız." dedi. Kadir Peker, B Tipi Yer İşletme Ruhsatı aldıkları ve yer hizmetinini kendilerinin yapacağı Siirt'e de, 12 Temmuz Pazartesi Ankara Esenboğa Havalimanı'ndan uçuş başlatacaklarını ifade ederek, seferlerin yolcu talebine göre artırılacağını söyledi. ATR72-500 tipi 66 koltuk kapasiteli 3 Turboprop (pervaneli) uçakla iç hat uçuşlarına başlayan Borajet, İstanbul (Sabiha Gökçen Havalimanı)-Ankara-Tokat, İstanbul-Zonguldak-Trabzon, İstanbul-Bodrum ve İs-tanbul-Antalya hatlarında uçuş düzenliyor. 8 Mayıs'ta iç hat seferlerine başlayan şirket, yakın bir gelecekte, Siirt, Balıkesir Edremit, Van, Nevşehir, Mardin, Çanakkale, Alanya (Gazipaşa), Adana, Diyarbakır ve Ercan'a (KKTC) sefer düzenlemeyi planlıyor. Filosuna 4. uçağını 2-3 gün içinde ekleyecek şirketin, 14'ü yabancı 32 pilotu, 33 kabin memuru (hostes) bulunuyor.

Dolmuş Uçak Projesi, küçük stol havaalanlarından küçük gövdeli uçaklar ile büyük havaalanlarına besleyici uçuşların yapılmasını içeriyor. Ticaret, turizm ve sanayinin yoğun olduğu yerlerdeki büyük havaalanlarına küçük gövdeli uçaklarla yapılacak çapraz uçuşlar ile hava taşımacılığının geliştirilmesi amaçlanıyor.

YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya haberlerin tüm hakları Feza Gazetecilik’e aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbiri özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu haber veya yazılar sadece Zaman Gazetesi tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak alıntılanabilir.