Duble yollar uzadı; kaza ve ölümler yüzde 50 azaldı

Duble yollar uzadı; kaza ve ölümler yüzde 50 azaldı
HABERLER ŞEHİR
17 Ocak 2011, Pazartesi

Şehirlerarası yolların son 8 yılda yapılan yatırımlarla duble yollara dönüşmesi kaza ve ölüm oranlarını yarı yarıya düşürdü. Emniyet verilerine göre 2002 yılında 81 ilde yaşanan kazaların 483 bini sürücü, bin 227'si araç, 12 bini yolcu, 827'si yol hatalarından kaynaklanırken bu rakam 2010 yılında, yapılan duble yolların etkisiyle ciddi oranda azaldı. Trafik kazalarında yol kusuru, yapılan duble yollar ile birlikte 2007 yılında 510'a, 2010'da ise 271'e geriledi.

Her yıl trafik kazalarında binlerce vatandaş hayatını kaybederken, yüz binlercesi de yaralanıyor. Kazaların en çok yaşandığı şehirlerarası yollarda ise uzun yıllar sadece radar denetimi yapıldı. Ne var ki bu suni çözümler çare olmadı. AK Parti hükümeti, 2002 yılında göreve geldikten sonra bu konuda önemli bir adım atarak bölünmüş (duble) yolların yapımına ağırlık verdi. 8 yıl içinde yaklaşık 15 bin kilometre duble yol inşa edildi. Bu büyük hamle, kazalarda ve oluşan can-mal kayıplarında büyük düşüş sağladı. Duble yol güzergâhlarındaki kaza sayısında yüzde 55,6, ölü sayısında yüzde 58,3, yaralı sayısında da yüzde 40,3 oranında azalma oldu. Kazalarda ilk sıralarda bulunan yol kusurları 2002 yılına göre yüzde 70 azaldı. Emniyet verilerine göre 2002 yılında 81 ilde yaşanan kazaların 483 bini sürücü, bin 227'si araç, 12 bini yolcu, 827'si yol hatalarından kaynaklanırken; bu sayı yapılan duble yolların etkisiyle ciddi oranda azaldı. Trafik kazalarındaki yol kusuru 2007 yılında 510'a, 2010'da ise 271'e geriledi. Ülkemizde yaşanan 216 bin kazanın 86 bini sürücü, 10 bini yolcu ve bini araçlardan kaynaklanan hatalardan dolayı meydana geldi.

2002 yılına kadar bölünmüş yolların az olması sebebiyle bu tür kazalar sıkça yaşanmaktaydı. Duble yolların uzaması ile birlikte kaza sayısının ciddi oranda azaldığını belirten Selçuk Üniversitesi (SÜ) Kazaları Araştırma, Önleme ve Uygulama Merkezi eski Müdürü Prof. Dr. Ömer Halis Tombaklar, "Duble yolların yanı sıra vatandaşların da bilinçlenmesi, hız limitleri ile tüm trafik kurallarına uyması gerekiyor." diye konuştu. Karayolları Genel Müdürlüğü verilerine göre, 2002 yılı sonu itibarıyla 4 bin 326 kilometre bölünmüş devlet yolu ve 467 kilometre bölünmüş il yolu bulunuyordu. 2003 yılında 1.305 kilometre, 2004 yılında 1.765 km, 2005 yılında 2 bin 45 kilometre, 2006 yılında 1.240 kilometre duble yol, asfalt kaplama seviyesinde bitirilerek trafiğe açıldı. 2006 sonu itibarıyla devlet ve il yollarında toplam bölünmüş yol uzunluğu 10 bin 681 kilometreye ulaştı. 2007 yılında bin 82 kilometre duble yol inşa edilirken, 2008'de bin 468, 2009'da bin 983 ve 2010'da 2 bin 112 kilometre duble yol tamamlanarak ülke genelindeki duble yol uzunluğu 17 bin 326 kilometreye çıktı.

Karayolları Genel Müdürlüğü 2010 yılında 145 'kara nokta' diye tabir edilen fizikî ve geometrik yapısı sebebiyle çok kaza yaşanan bölgelerde çalışma yaptı. Çalışma neticesinde kaza sayılarında yüzde 64, ölü sayısında yüzde 89, yaralı sayısında ise yüzde 73 oranında azalma meydana geldi. Karayolları 'kara nokta'larda genellikle yol iyileştirme, oto korkuluk, sinyalizasyon, görüş açıSını artırmaya yönelik çalışmalar yürütüyor. 2003-2009 yıllarında 57 adet hemzemin geçitte ray devreli otomatik bariyer tesisi ve 526 adet kaza 'kara nokta'sı ve kaza potansiyeli yüksek yer olmak üzere toplam 583 nokta iyileştirildi.

YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan yorum yazıları veya haberlerin tüm hakları Feza Gazetecilik’e aittir. Kaynak gösterilse dahi hiçbiri özel izin alınmadan kullanılamaz. Bu haber veya yazılar sadece Zaman Gazetesi tarafından sağlanan RSS verileri kullanılarak alıntılanabilir.
Bu haberler de ilginizi çekebilir